eMODERN OFFICE MANAGER 3/2019
eMODERN OFFICE MANAGER 2/2019
eMODERN OFFICE MANAGER 1/2019
eMODERN OFFICE MANAGER 6/2018
eMODERN OFFICE MANAGER 5/2018
eMODERN OFFICE MANAGER 4/2018
eMODERN OFFICE MANAGER 3/2018
eMODERN OFFICE MANAGER 2/2018
eMODERN OFFICE MANAGER 1/2018
eMODERN OFFICE MANAGER 3/2017
eMODERN OFFICE MANAGER 2/2017
eMODERN OFFICE MANAGER 1/2017
MODERN OFFICE MANAGER 3/2017
MODERN OFFICE MANAGER 2/2017
MODERN OFFICE MANAGER 1/2017
MODERN OFFICE MANAGER 10/2016
MODERN OFFICE MANAGER 9/2016
MODERN OFFICE MANAGER 8/2016
MODERN OFFICE MANAGER 7/2016
MODERN OFFICE MANAGER 5/2016
MODERN OFFICE MANAGER 4/2016
MODERN OFFICE MANAGER 3/2016
MODERN OFFICE MANAGER 2/2016
MODERN OFFICE MANAGER 1/2016
MODERN OFFICE MANAGER 11/2015
MODERN OFFICE MANAGER 9-10/2015
MODERN OFFICE MANAGER 8/2015
MODERN OFFICE MANAGER 6/2015
MODERN OFFICE MANAGER 3/2015
MODERN OFFICE MANAGER 1-2/2015
MODERN OFFICE MANAGER 11/2014
MODERN OFFICE MANAGER 10/2014
MODERN OFFICE MANAGER 8-9/2014
MODERN OFFICE MANAGER 5-6/2014
MODERN OFFICE MANAGER 4/2014
OD REDAKCJI W tym wydaniu Modern Office Manager wyjątkowo dużo piszemy o nowoczesnych biurach, mobilności i widocznym coraz mocniej na rynku pracy pokoleniu Y – czyli osobach, które urodziły się w „epoce internetu” i bez smartfonów oraz nowoczesnych technologii nie wyobrażają sobie życia, pracy i życia towarzyskiego. To wszystko sprawia, że pracodawcy muszą na nowo spojrzeć na swoje biura i zastanowić się nad zmianami, które wydają się konieczne. Rozwój technologii sprawia, że stopniowo zmieniamy sposób pracy – coraz więcej zadań możemy wykonywać bez potrzeby siedzenia przy biurku w firmie (np. służbowe maile możemy sprawdzić w drodze do pracy). W artykule „Bez rutyny i własnego biurka” pokazujemy takie nowoczesne biuro – warszawską siedzibę CBRE, największej na świecie firmy doradczej w sektorze nieruchomości komercyjnych. Przeprowadzone tam zmiany były oczywiście poprzedzone szeregiem fachowych badań, konsultacji, rozmów z pracownikami, architektami. Według szacunków CBRE wykorzystanie stanowisk pracy w tradycyjnie zaaranżowanych biurach rzadko kiedy przekracza 70 procent. Wskaźnik ten oczywiście waha się w zależności od branży i specjalizacji biura. Jako ciekawostkę można podać, że dla CBRE największą frekwencję, sięgającą 70 proc., odnotowuje się we wtorki po południu, natomiast w piątki po przerwie obiadowej spada ona do 30-35 proc. Oznacza to, że nawet kiedy w biurze panuje największy ruch, aż trzy na dziesięć stanowisk pracy pozostają niezajęte… Nowa filozofia miejsca pracy wspiera idee współpracy, przepływu informacji, pracy zespołowej, pracy projektowej. Różne stanowiska pracy służą różnym celom w zależności od konkretnego projektu i zespołu, który nad nim pracuje. Nie istnieje odgórnie przygotowany plan rozlokowania pracowników i nikt nie posiada własnego stanowiska pracy (nawet managerowie) – każdy może dowolnie wybierać swoje miejsce. Życzę przyjemnej i inspirującej lektury! Marzena Szulc
MODERN OFFICE MANAGER 3/2014
OD REDAKCJI
9 kwietnia w Warszawie rozpoczynamy tegoroczny cykl konferencji OFFICE MANAGEMENT. Mamy nadzieję, że konferencje te będą okazją do spotkania się przynajmniej z niektórymi spośród naszych czytelników. I że będą to spotkania interesujące i inspirujące.
Jeszcze przed wakacjami odwiedzimy Państwa we Wrocławiu (21 maja) oraz w Gdańsku (26 czerwca), po wakacjach zorganizujemy spotkania w Katowicach i ponownie w Warszawie.
Ten numer Modern Office Manager został w dużej mierze przygotowany pod kątem tematyki, którą nasi eksperci zaprezentują na warszawskiej konferencji. Czyli sporo informacji o dokumentach w firmie, ich przechowywaniu, bezpieczeństwie i zarządzaniu.
Drugi duży blok tematyczny to biura, nieruchomości biurowe, aranżacja stanowisk pracy – zgodnie z najnowszymi trendami i badaniami. Nie mogło się obyć bez informacji o zielonych biurowcach – koncepcji stosunkowo nowej, wartej propagowania z uwagi na liczne pozytywne aspekty ekologiczne i ekonomiczne.
Nowy ciekawy wątek (zarówno w miesięczniku, jak i podczas konferencji) to zarządzanie czasem pracy pracowników, monitorowanie ich aktywności w internecie i na stronach internetowych, nie zawsze mających związek z obowiązkami służbowymi… Zachęcam więc do lektury artykułów i – w miarę możliwości – do uczestnictwa w konferencjach OFFICE MANAGEMENT.
Bieżące informacje o konferencji, programie, rejestracji itp. znajdą Państwo na naszym profilu na FB oraz na portalu officemanager.pl
Marzena Szulc
MODERN OFFICE MANAGER 1/2 – 2014
MODERN OFFICE MANAGER 11/12 – 2013
OD REDAKCJI
To wydanie Modern Office Manager poświęcone jest w znaczącej części tematyce zarządzania drukiem i dokumentami w firmie. Przygotowaliśmy we współpracy z ekspertami specjalny dodatek na ten temat – dotyczący wszystkich firm, niezależnie od ich wielkości, struktury czy ilości zatrudnionych pracowników. Dokumenty – zarówno te w tradycyjnej, papierowej formie, jak i nowoczesne, w formie elektronicznej – towarzyszą firmom od zawsze. I nie zanosi się, by miało to ulec zmianie…
Nasi eksperci radzą, jakie urządzenie drukujące lub wielofunkcyjne wybrać, jak przeprowadzić audyt i rozpoznać potrzeby firmy (to konieczny punkt wyjścia, jeśli chcemy drukować ekonomicznie i mądrze), jakie programy i urządzenia pomogą nam w zarządzaniu drukiem i obiegiem dokumentów, jak sprawnie i skutecznie optymalizować koszty druku i materiałów eksploatacyjnych.
Oczywiście zdajemy sobie sprawę, że te kilkanaście stron dodatku nie przyniesie odpowiedzi na wszystkie pytania. Tematyka zarządzania drukiem (obecna przecież w każdym wydaniu Modern Office Manager), jest bardzo szeroka i ten dodatek z pewnością wszystkich kwestii nie wyczerpie. Jedno jest pewne: planując działania, mające usprawnić proces drukowania w firmie, warto skorzystać ze wsparcia specjalistycznych firm, takich jak chociażby Arcus SA., który wspomógł nas merytorycznie w tworzeniu znaczącej części tego dodatku.
Oprócz zarządzania dokumentami poruszamy też inne tematy, m.in. trendy w IT na 2014 rok, outsourcing, work-life balance, zagadnienia związane z personelem, a także informacje z rynku nieruchomości biurowych.
Życzę miłej lektury!
Marzena Szulc
zobacz
WYDANIA ARCHIWALNE
NUMER 10-2013
Pogoda – póki co – dopisuje, ale szykujemy się już jednak na przetrwanie tych długich, jesiennych tygodni. Także z tego powodu postaraliśmy się, by to wydanie Modern Office Managera było wyjątkowo ciekawe i przynosiło nowe idee, inspirujące do zmian i innowacji w biurze. Oraz by było interesującą lekturą, chętnie czytaną np. w czasie przerwy na kawę. Polecam szczególnie artykuł na temat prowadzenia prezentacji i wystąpień publicznych. Przygotowała go specjalnie dla nas Katarzyna Sady – „praktykujący” office manager i kierownik biura zarządu, a także doświadczony szkoleniowiec. Tekst ten jest tym ciekawszy, że oparty został o osobiste doświadczenia autorki, która przyznaje otwarcie, jakie błędy popełniała na pierwszych prowadzonych przez siebie prezentacjach.
Jeśli już o błędach mowa, warto zapoznać się z materiałem, mówiącym o najczęściej popełnianych przez firmy błędach przy pozycjonowaniu stron www. Są to ważne wskazówki, które pozwolą jeszcze raz spojrzeć na firmowy profil i ocenić, co można w nim poprawić, co udoskonalić, co zmienić lub odświeżyć. Nawiązuje do tego kolejny polecany przeze mnie materiał, czyli „Pracownik w internecie a wizerunek pracodawcy” – artykuł uczulający na niektóre aspekty funkcjonowania firmy w Sieci, na portalach społecznościowych, forach internetowych itp. Na jakie sprawy należy uważać, czego pilnować, a jakich informacji nie publikować? No i najważniejsze: jak zachować nad tym kontrolę i kto odpowiada za treści dotyczące firmy, umieszczane
w internecie.
Niezmiennie zachęcam Państwa do śledzenia profilu Modern Office Manager na Facebooku, gdzie publikujemy szereg ciekawych i bieżących informacji, których nie znajdziecie Państwo na łamach miesięcznika.
Marzena Szulc
WYDANIA ARCHIWALNE
NUMER 09-2013
Znaczną część dnia spędzamy w pracy. Dla większości z nas praca oznacza biuro… O ile dosyć łatwo zauważamy, jakie odczucia wywołują w nas współpracownicy, szefowie czy klienci, o tyle rzadko zastanawiamy się, jak na nasze samopoczucie wpływa otoczenie, przestrzeń biurowa. Coraz częściej zaczynamy sobie uświadamiać, że takie elementy jak komfort, wygoda, ergonomia czy użyteczność otaczających nas przedmiotów ma niebagatelny wpływ na naszą pracę, samopoczucie czy emocje w pracy. Takie podejście do organizacji przestrzeni biurowej określa się mianem projektowania emocjonalnego. Pisze o tym specjalnie dla nas Krzysztof Pietryka, ekspert w zakresie projektowania emocjonalnego i ergonomii stanowiska pracy. Pracodawcy – co oczywiste – chcą mieć wpływ na samopoczucie swoich zespołów i odpowiednio kreować emocje w pracy. Ale jak tego dokonać? Szczegóły w artykule „Projektowanie emocjonalne”. Kolejna ważna kwestia poruszona na łamach tego wydania Modern Office Manager to umiejętność zachowania równowagi między życiem prywatnym i zawodowym. Jak większość z nas wie, nie należy to do łatwych zadań. Pracujemy po godzinach, nierzadko także w domu, co często odbiera nam możliwości i chęci na aktywne, rekreacyjno-sportowe aktywności. Na szczęście świadome firmy coraz częściej wprowadzają różnorodne udogodnienia dla rozwoju rodzinnego i sportowego swoich pracowników. Według najnowszych badań firmy Regus, work-life balance index (czyli wskaźnik równowagi między życiem zawodowym i prywatnym) stawia nasz kraj wyraźnie pod kreską światowej średniej… Obecnie tylko co czwarta firma dostrzega potrzebę inwestowania w swoich pracowników na pozazawodowej płaszczyźnie, widać jednak, że powoli zmienia się to na lepsze. Na pewno warto podjąć się tego zadania. Mam nadzieję, że znajdą Państwo w tym wydaniu miesięcznika szereg ciekawych, inspirujących do zmian (na lepsze!) wskazówek.
zobaczNUMER 06-2013
W tym roku w Warszawie powstaje rekordowa ilość nowych biur. Według najnowszego raportu firmy doradczej CBRE w bieżącym roku na rynku warszawskim
przybędzie ponad 300 tys. mkw. nowej powierzchni. To jeden z najbardziej dynamicznych biurowych placów budowy w Europie.
Sporo ciekawych informacji z rynku nieruchomości biurowych prezentujemy w tym wydaniu Modern Office Manager. Osobom szykującym się do poszukiwania nowego biura i zmiany siedziby firmy polecam wywiad z Maciejem Kotarskim z firmy TPS, odpowiadającej za budowę, komercjalizację i zarządzanie kompleksem biznesowym Olivia Business Centre w Gdańsku. Z lektury tego tekstu dowiecie się Państwo, jak wybrać najlepsze miejsce na siedzibę firmy, na co należy zwracać uwagę i jakie czynniki decydują o optymalnym wyborze.
Kolejny artykuł w dziale Office, na który chciałam zwrócić uwagę, to materiał prezentujący case firmy Telwa Group, która z bardzo niefortunnej sytuacji, jaką było zalanie i zniszczenie siedziby firmy, potrafiła – przy fachowej pomocy i profesjonalnym wsparciu – wyjść z twarzą. Firma nie tylko potrafiła w kryzysowej sytuacji zachować ciągłości biznesu i nie przerywać działalności operacyjnej nawet na jeden dzień. A dzięki przeprowadzonemu remontowi i zmianie aranżacji firma zyskała też bardziej profesjonalny, nowoczesny i estetyczny wizerunek. Oczywiście polecam też lekturę pozostałych artykułów w tym wydaniu. Jak zwykle bowiem staraliśmy się przygotować zestaw interesujących i inspirujących tekstów. Przypominam też o naszym fejsbukowym profilu, na którym codziennie pojawiają się nowe informacje i artykuły, dotyczące zarządzania biurem.
zobaczNUMER 04-2013
W końcu nadeszła wiosna – wyjątkowo długo wyczekiwana w tym roku. To czas, w którym zaczynamy rozglądać się za nowym biurem albo też
zastanawiać się, co możemy zmienić lub odświeżyć w posiadanym biurze. Jak wynika z najnowszego raportu CBRE, rośnie konkurencja wśród deweloperów powierzchni biurowych, którzy coraz uważniej śledzą potrzeby potencjalnych najemców i starają się do nich dopasować. Ta elastyczność i dostosowywanie specyfikacji budynków do potrzeb najemców będzie w najbliższym czasie odgrywało kluczową rolę. Ewolucji ulega także aranżacja powierzchni biurowej. Jak podkreślają
eksperci CBRE, coraz większe znaczenie najemcy przywiązują do technologii bezprzewodowych, w widoczny sposób zwiększa się mobilność pracowników, rośnie zadaniowość pracy biurowej. Stąd też na rozwiniętych rynkach biurowych coraz częściej obserwuje się trend zastępowania dotychczasowego układu open space.
A co w zamian? Biuro typu „innovative office”, w którym najbardziej mobilni pracownicy nie mają przypisanego stałego stanowiska pracy, a przychodząc do biura rezerwują jedno z wolnych miejsc. Kluczowe czynniki, które mają (i będą miały w najbliższym czasie) szczególne znaczenie dla biur i zmian w sposobie pracy, omawia też raport Kinnarps, którego uważną lekturę szczególnie polecam. Wnioski mogą być bardzo inspirujące do zmian w dotychczasowej organizacji pracy naszych biur.
NUMER 03-2013
Office Manager to zawód z przyszłością – uważa Katarzyna Sady, autorka artykułu, który publikujemy w tym wydaniu miesięcznika i zarazem doświadczony, „praktykujący” office manager. Sytuacja na rynku zmienia się w obecnych czasach bardzo dynamicznie. W związku z tym rośnie zapotrzebowanie na rynku pracy na doświadczonych „multimanagerów”, którzy zajmują się w firmach wszystkim, co nie jest bezpośrednio związane z tworzeniem strategii, ale odciąża zarządy od szeroko pojętego obszaru zarządzania usługami wewnętrznymi, pozwalając skupić się na rozwoju strategii i wprowadzaniu szeroko rozumianych innowacji. Dzisiaj stanowisko office managera w dynamicznie rozwijających się przedsiębiorstwa skupia wiele funkcji, związanych z zarządzaniem usługami (m.in. zarządzanie nieruchomościami, IT, flotą samochodową, obsługą prawną, odpowiedzialnością za PR, zarządzanie usługami zewnętrznymi dostarczanymi do biur). Coraz częściej osoby zatrudniane na stanowisku office managerów odpowiadają za obsługę księgową, obszar HR czy zarządzanie projektami. Office Manager przyszłości to osoba, która doskonale łączy kompetencje twarde z miękkimi, posiada wysokie zdolności komunikacyjne, umiejętność budowania trwałych relacji z klientem wewnętrznym i zewnętrznym, specjalistyczną wiedzę w różnych dziedzinach, doświadczenie w zarządzaniu złożonymi projektami oraz umiejętności trenerskie i coachingowe.
zobaczNUMER 02-2013
Zarządzanie firmą, zarządzanie mobilne oraz najnowsze technologie, które mogą znaleźć zastosowanie nie tylko w największych przedsiębiorstwach,
ale także w mniejszych, nawet kilkuosobowych firmach – to tematy przewodnie tego wydania magazynu Modern Office Manager. W obecnych, niełatwych dla wielu firm czasach, szczególny nacisk kładziony jest na optymalne gospodarowanie majątkiem firmy, tak więc wszelkie rozwiązania usprawniające działanie organizacji mogą okazać się przydatne i warte rozważenia. Sporo miejsca w tym numerze zajmują prezentacje najnowszych rozwiązań w dziedzinie telekomunikacji, IT,
technologii (także przechowywania danych w chmurze), coraz popularniejszego mobilnego zarządzania firmą. Podpowiadamy, co nowego pojawiło się w tej dziedzinie na rynku (tablety, notebooki i inne ciekawe urządzenia, pozwalające na odległość kontrolować działanie firmy). Przekonujemy też do drukowania dokumentów w kolorze, ponieważ są one uważane przez większość z nas za bardziej profesjonalne i atrakcyjne wizualnie, niż wydruki czarno-białe. W dalszym ciągu zachęcamy też Państwa do polubienia naszego nowego profilu na Facebooku, gdzie staramy się codziennie zamieszczać porcję ciekawych, aktualnych informacji.
NUMER 01-2013
To pierwsze w Nowym Roku wydanie Modern Office Manager. Prezentujemy w nim sporo informacji o najnowszych trendach i tendencjach rynkowych z dziedziny technologii druku i zarządzania drukiem. Pokazujemy także najnowsze modele laptopów i komputerów stacjonarnych, które mimo rozwoju mobilnych technologii nadal mają bardzo silną pozycję w polskich firmach i przedsiębiorstwach. Poza tym proponuję interesujące artykuły, dotyczące zarządzania firmą – zarówno o metodach obniżania kosztów przechowywania danych w przedsiębiorstwie, o korzyściach z wdrożenia systemu ERP oraz workflow. Warto poczytać też o zwiększeniu wydajności pracowników poprzez umiejętne motywowanie. Dowiecie się też Państwo, jak udoskonalić swą asertywność i dlaczego jest ona tak ważna w kontaktach międzyludzkich. Optymizmem napawa fakt, ze Polska pozostaje znaczącym graczem na rynku nieruchomości biurowych i dla wielu inwestorów stanowi kluczowy rynek na kontynencie. Pozostaje liczyć, że ta dobra passa utrzyma się również w tym roku.
zobacz