Ford Puma – najmniejszy SUV w gamie amerykańskiego producenta – od kilku lat cieszy się niesłabnącą popularnością, zarówno w Europie, jak i w Polsce. Model przyciąga klientów nie tylko atrakcyjną stylistyką, przestronnym wnętrzem, czy bogatym wyposażeniem, ale także innowacyjnymi rozwiązaniami oraz oszczędnymi silnikami.
Oszczędny i czystszy napęd mild hybrid
W Polsce szczególną popularnością cieszy się Ford Puma z napędem hybrydowym typu mild. We wrześniu bieżącego roku do klientów trafiły 372 sztuki nowego Forda Puma (wzrost o 46,5% w porównaniu z 2021 rokiem), z czego 369 sztuk to właśnie auta napędzane miękką hybrydą (wzrost sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku o 61,14%). Od początku 2022 roku w Polsce zarejestrowano 2 220 egzemplarzy Pumy z układem napędowym typu mHEV, przy całkowitej sprzedaży tego modelu wynoszącej 2 404 sztuki. Mimo nieznacznego spadku liczby rejestracji, wynoszącego niecałe 3,8% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, Ford Puma EcoBoost Hybrid pozostaje po dziewięciu miesiącach br. numerem jeden segmentu małych SUV-ów z napędem typu mHEV w Polsce.
Technologia EcoBoost Hybrid w Fordzie Puma wykorzystuje silnik elektryczny połączony z 48-woltowym akumulatorem litowo-jonowym. Napęd elektryczny jest dodatkowym wsparciem silnika benzynowego i zapewnia m.in. bardziej płynne i dynamiczne ruszanie, oszczędność paliwa, a także sprawniejsze działanie systemu Auto-Start-Stop. Ładowanie 48-woltowego akumulatora odbywa się w trakcie jazdy np. podczas hamowania.
Przestronne wnętrze oraz sprytne rozwiązania
Przestronne wnętrze, największy w klasie bagażnik z jedynym w swoim rodzaju schowkiem Ford MegaBox oraz bezdotykowo i elektrycznie podnoszona pokrywa bagażnika plus fotele z funkcją masażu i zdejmowanymi pokrowcami – pod względem rozwiązań, które zwiększają funkcjonalność miejskiego SUV-a Ford Puma deklasuje rywali. Duża przestronność wnętrza, jak na samochód o długości około 4,2 metra, to zasługa minimalnych zwisów nadwozia i rozstawionych maksymalnie po jego kątach kół. Wszystko razem sprawia, że kabina Pumy jest przestronniejsza niż innych SUV-ów o podobnych rozmiarach.
Ford Puma ma sporo do zaoferowania również pod względem pojemności bagażnika, która wynosi aż 456 l i jest jedną z największych wśród SUV-ów segmentu B. Zasługa w tym bardzo praktycznego schowka Ford MegaBox pod podłogą bagażnika, który ma pojemność 81 litrów. Jeśli do tego doda się największą w klasie wysokość bagażnika (z uwzględnieniem schowka Ford MegaBox), okaże się, że przedział bagażowy miejskiego SUV-a Forda ma nie tylko największą pojemność, ale jest też najbardziej praktyczny. Ma na to wpływ również elastyczna osłona bagażnika mocowana do jego pokrywy, która podnosi się razem z nią i – dzięki temu – pozwala na przewożenie nieco wyższych przedmiotów niż w wypadku sztywnej półki, którą można spotkać u konkurentów.
Praktycznym rozwiązaniem jest możliwość złożenia tylnych foteli w stosunku 60/40 lub też całkowicie, w celu uzyskania jeszcze większej przestrzeni bagażowej. Po całkowitym złożeniu tylnych siedzeń użytkownik uzyskuje niemal płaską podłogę, która umożliwia przewożenie dłuższych przedmiotów.
Ford Puma jest ważnym graczem w segmencie miejskich SUV-ów. Pokazuje, że auto o niewielkich gabarytach może być przestronne i bogato wyposażone, a także oferować elementy wyposażenia dotychczas kojarzone z modelami wyższych klas – np. przednie fotele z funkcją masażu czy też elektryczne otwieranie i zamykanie bagażnika delikatnym ruchem nogi pod tylnym zderzakiem. Bardzo się cieszę, że ten przestronny i wizualnie atrakcyjny mały SUV z oszczędnym i wydajnym układem napędowym typu mHEV cieszy się niesłabnącą popularnością wśród polskich klientów
– powiedział Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.