Promujesz się w Internecie? Zainwestuj w landing page!
Landing page jest to strona docelowa, na którą trafiają użytkownicy po kliknięciu w reklamę. Cel landing page’a jest konkretny – przekonanie odwiedzających do wykonania określonego działania. Pierwszym krokiem w procesie projektowania landing page’a jest więc sprecyzowanie, co chcemy za jego pomocą zyskać. Może to być: sprzedaż produktu, zbudowanie bazy kontaktów, przekierowanie użytkownika na inną stronę, przekonanie go do pobrania aplikacji lub dokumentu.
Elementy skutecznego landing page’a
Na skuteczność landing page’a wpływa przede wszystkim prostota jego budowy, dzięki której uwaga odwiedzającego jest bardziej skupiona na wykonaniu akcji niż miałoby to miejsce na stronie głównej, np. e-sklepu. Dlatego też, projektując landing page warto trzymać się określonych zasad i pamiętać o umieszczeniu na nim podstawowych elementów.
Nagłówek
Nagłówek jest pierwszym elementem, na który zwraca uwagę użytkownik, który trafia na landing page. Nagłówek powinien być wyrazisty i na tyle interesujący, by zachęcić użytkownika do przejścia do kolejnych elementów landing page’a. Warto pamiętać o tym, żeby treść nagłówka nawiązywała do komunikatu przekazanego w reklamie.
Najważniejsze wartości
Niezbędnym elementem landing page’a jest wypunktowanie najważniejszych wartości produktu bądź usługi. Wartości te będą kluczowym czynnikiem, przekonującym użytkownika do wykonania pożądanej przez nas akcji. Ważne, żeby zdania opisujące wartości były krótkie oraz w unikalny sposób przedstawiały ofertę.
Call to action
Przycisk call to action to najważniejszy z elementów landing page’a, ponieważ właśnie on prowadzi do zrealizowania akcji. Z tej racji musi być najbardziej wyróżniającym się elementem na stronie. Przycisk można wyróżnić, odpowiednio dobierając kolor, wielkość oraz położenie. Nie można zapomnieć o umieszczeniu na przycisku sformułowania nakazującego wykonanie czynności, na przykład „Zamów produkt”, “Wyślij zapytanie”.
Grafika
Dobór grafiki jest bardzo istotną kwestią w tworzeniu landing page’a. Zanim użytkownicy zapoznają się z treścią, z pewnością przeskanują wzrokiem landing page. Dlatego dzięki dobrze dobranym elementom graficznym, nawet bez zapoznawania się z tekstem odbiorcy będą wiedzieli, co jest tematem strony. Można do tego celu wykorzystać gotowe szablony landing page. Ważne, aby grafika była dopasowana do treści i przedstawiała produkt, bądź usługę ujętą w kontekście.
Referencje
Referencje mogą mieć decydujący wpływ na podjęcie decyzji o skorzystaniu z oferty, ponieważ oddziałują na wzrost wiarygodności firmy oraz świadczą o jej profesjonalizmie. Dlatego warto znaleźć na landing page’u miejsce na umieszczenie pozytywnych komentarzy klientów, informacji na temat zdobytych nagród, czy success stories zrealizowanych projektów.
Więcej na temat tego jak powinien być zbudowany landing page można przeczytać w darmowym ebooku, który jest do pobrania pod tym linkiem: Jak dobrze zaprojektować landing page. Jeśli uda Ci się przekonać użytkownika do kliknięcia w swoją reklamę, warto postarać się o utrzymanie jego zainteresowania i nie tracić potencjalnego klienta z powodu braku dobrze dostosowanej strony docelowej. Tym bardziej, że na rynku istnieją rozwiązania, które umożliwiają tworzenie landing page w bardzo prosty sposób. Takim rozwiązaniem jest aplikacja Landingi, dzięki której stworzysz landing page samodzielnie bez pomocy grafika i programisty. Nie czekaj, zacznij tworzyć landing page już dziś!