Home / Office News / Kawa – pracuje na atmosferę i PR

Kawa – pracuje na atmosferę i PR

Ochrona dokumentów, bezpieczeństwo rzeczy osobistych i hałaśliwi klienci to trzy główne czynniki, zniechęcające Polaków do korzystania z kawiarni jako miejsca pracy, wymieniane w najnowszej ankiecie firmy Regus, przeprowadzonej wśród 26 tysięcy pracowników z firm w ponad 90 krajach

 

Z wcześniejszych badań Regus wynika, że 64 proc. ludzi biznesu na świecie korzysta z profesjonalnych centrów biznesowych, aby zapewnić swoim firmom wydajne środowisko pracy dostosowane do określonych potrzeb

 

Capuccino z Wi-Fi

Sam pomysł „pracy z kawiarni” brzmi kusząco — bezpłatna sieć Wi-Fi, dynamiczne otoczenie i stały dostęp do pysznego cappuccino. Ale czy kawiarnia naprawdę jest idealnym miejscem do pracy? Firma Regus zadała to pytanie przedsiębiorcom z całego świata. Ankietowani zdecydowanie opowiedzieli się za tym, że praca w kawiarni nie może być standardem, ponieważ tego typu miejsce nie stanowi wydajnego, bezpiecznego ani profesjonalnego środowiska pracy.

Wśród mankamentów wymieniane są: hałaśliwi goście, utrudniający produktywne wykonywanie obowiązków oraz brak urządzeń typu: drukarki, skanery, czy zwykłego sprzętu biurowego.

Kawiarnie są też postrzegane jako zdecydowanie nieodpowiednie miejsce na spotkania z klientami. W skali światowej przedstawiciele pokolenia wyżu demograficznego (60 proc.) znacznie częściej zrezygnują z kawiarni jako nieprofesjonalnej lokalizacji spotkania z klientami, niż bardziej swobodni reprezentanci generacji Y (48 proc.). Ci pierwsi mają też większe problemy z koncentracją w otoczeniu tego typu niż młodsi pracownicy. Natomiast wścibscy podsłuchiwacze są wymieniani jako problem niezależnie od wieku respondentów.

– Biznesowi  eksperci podążający za trendami twierdzą, że kawiarnie stają się coraz bardziej popularnym środowiskiem pracy. Wszyscy wiemy, że warto od czasu do czasu wyskoczyć na cappuccino z dodatkiem Wi-Fi — powiedział Ruud Doggen, Regional Director CEE Regus . — Nasze najnowsze badanie wskazuje jednak, że choć okazjonalna praca z kawiarni może być dobrym pomysłem, to jednak dłuższe korzystanie z tego typu rozwiązania może poważnie wpłynąć na obniżenie wydajności. Podczas poprzedniego sondażu 72 proc ludzi biznesu z całego świata stwierdziło, że elastyczne formy pracy zwiększają ich efektywność — jednak tylko w profesjonalnym, elastycznym miejscu pracy, co potwierdzają opinie naszych respondentów na temat wydajności pracy w kawiarni.

 

Najważniejsze wyniki ankiety

Polscy pracownicy za największe wady korzystania z kawiarni jako miejsca pracy uznają:

o   brak prywatności dokumentów i rozmów (80 proc.),

o   konieczność ciągłego pilnowania rzeczy osobistych (74 proc.),

o   hałaśliwe osoby, przeszkadzające w prowadzeniu rozmów telefonicznych (70 proc.).

o   Brak dostępu do sprzętu biurowego jest minusem dla 67 proc. ankietowanych, a 65 proc. twierdzi, że kawiarniany gwar również zmniejsza ich wydajność.

o   Połowa respondentów (49 proc.) uważa, że kawiarnie nie są właściwym miejscem na organizowanie spotkań z klientami.

o   W skali światowej przedstawiciele pokolenia wyżu demograficznego (60 proc.) częściej postrzegają kawiarnie jako nieodpowiednie miejsce na spotkanie z klientami, niż reprezentanci generacji Y (48 proc.).

 

 

By polepszyć atmosferę

Wyniki powyższych badań potwierdzają, że optymalnym wyjściem wydaje się więc stworzenie pracownikom warunków do przygotowania i wypicia dobrej kawy na miejscu w biurze. Zainwestowanie w profesjonalny ekspres i smaczną kawę może przynieść pracodawcy naprawdę wiele korzyści. To przede wszystkim pozytywny wpływ na samopoczucie pracowników, tworzenie dobrej atmosfery w miejscu pracy, chwila relaksu i wytchnienia, a także dodatkowy zastrzyk energii. Przerwa na kawę może „odświeżyć” umysł i natchnąć do nowych pomysłów.
Wyniki przeprowadzonej ankiety TNS OBOP potwierdziły to, że większość pracowników (66 proc.) pije kawę zaraz po przyjściu do pracy. Tylko w co setnej firmie nikt z pracowników przed rozpoczęciem pracy nie pije kawy. Większość ankietowanych (69 proc.) uznała, że możliwość korzystania z ekspresu do kawy wpływa bezpośrednio na lepszą atmosferę pracy. Podobna liczba osób biorących w badaniu uznała, że filiżanka dobrej kawy wpływa na poprawę warunków w ogóle. Przerwa na kawę oczywiście wiąże się z oderwaniem od pracy. Taka chwila wytchnienia jednak nie musi oznaczać rozluźnienia dyscypliny. Wbrew pozorom bardzo często głównym tematem pracowników w pracy jest… praca.

Kawa pracuje na dobry PR

O znaczeniu dobrej kawy podczas spotkań biznesowych są przekonani również pracodawcy. Z badań TNS OBOP wynika, że w trzech z pięciu firm klienci są zawsze lub prawie zawsze częstowani kawą z ekspresu, a zaledwie 4 proc. z badanych firm przyznało, że nie ma takiego zwyczaju. Aż 81 proc. ankietowanych osób przyznało, że częstowanie klientów kawą z ekspresu, która jest dobrej jakości, wpływa na polepszenie relacji biznesowych. Ważny jest nie tylko smak serwowanego napoju, lecz także to, w czym oraz w jaki sposób zostanie on podany. Liczą się także miejsce i komfort spożycia napoju. Ponad 60 proc. osób biorących udział w ankiecie zakupiło ekspres do kawy ze względu na chęć poprawy warunków pracy swoich pracowników lub też kierując się oczekiwaniami klientów.

W dużych biurach oraz kantynach pracowniczych, gdzie zapotrzebowanie na kawę najczęściej przekracza 10 kg, a życzenia kawowe konsumentów są bardzo zróżnicowane, najlepiej sprawdzają się automatyczne ekspresy do kawy z podłączeniem do wody. Urządzenia te mają dużą wydajność i są proste w obsłudze, ale dzięki zastosowaniu zaawansowanej technologii gwarantują najwyższą i powtarzalną jakość napoju kawowego.

 

 

Ze względu na bardzo duży wzrost tego segmentu sprzedaży i stale rosnące zainteresowanie klientów grupą nowoczesnych ekspresów automatycznych, w ofercie Tchibo Coffee Service Polska w 2013 roku pojawiła się nowość – w pełni automatyczny ekspres do kawy WMF Coffea Touch. Ten niezwykle nowoczesny ekspres jest połączeniem doskonałej niemieckiej technologii firmy WMF oraz eksperckiej wiedzy Tchibo na temat kawy. Dzięki temu powstał ekspres nowej generacji, który zapewnia użytkownikowi łatwe przygotowanie szerokiego wachlarza napojów kawowych o doskonałej jakości. Dzięki funkcji podwójnego zastosowania każdego przycisku, Coffea Touch ma możliwość zaprogramowania 20 różnych napojów – od klasycznego espresso, cappuccino czy caffe latte po czekoladę i różne warianty napojów będących połączeniem kawy, czekolady i mleka. Wyboru napojów dokonujemy na panelu dotykowym, znajdującym się w centralnej części przedniej obudowy. Wszystkie mleczne napoje powstają na bazie świeżego mleka. Stałym elementem wyposażenia jest chłodziarka o pojemności 6,5 litra. Poprzez utrzymanie niezmiennej temperatury chłodzenia, pozwala ona na właściwe i higieniczne przechowywanie mleka. Wielbiciele caffe latte oraz innych kaw przygotowywanych w wysokich szklankach zapewne docenią również możliwość ręcznej regulacji wylewki na kawę w granicach od 80 aż do 170 mm. Ekspres posiada dwa 1000-gramowe pojemniki na kawę ziarnistą i jeden na czekoladę oraz możliwość ich zabezpieczenia przed ingerencją z zewnątrz. Nowoczesne wzornictwo, wysoka jakość materiałów z jakich został wykonany, łatwość obsługi i zastosowanie nowoczesnej technologii to główne powody, dla których warto poznać szczegóły oferty na to urządzenie. Ekspres proponowany jest przez Tchibo Coffee Service Polska wyłącznie w opcji dzierżawy.

One comment

  1. Bardzo proszę o przesłanie oferty dot. artykułu sponsorowanego w Państwa magazynie.

    Pozdrawiam