Home / Flota / CO ŁĄCZY NOWĄ ALFĘ Z PRZEŁĘCZĄ?

CO ŁĄCZY NOWĄ ALFĘ Z PRZEŁĘCZĄ?

Stelvio to najwyżej położona spośród przejezdnych przełęczy Wschodnich Alp. To na jej cześć nazwano najnowszy model Alfa Romeo, stanowiący w pierwszy w historii marki SUV. Przełomowy wóz może stać się jednym ze szczytowych osiągnięć Włochów.

 

„Stelvio udowadnia, że nie każdy nowy samochód musi wyglądać jak coś, co już widzieliśmy. Nie było jeszcze takiego SUV-a jak nowa Alfa.” „Miałem wątpliwości, czy uda się przełożyć unikalny styl Alfa Romeo na wyższy samochód, ale bez obaw – Stelvio jest śliczna. Jej wygląd i świetne osiągi zapowiadają, że jazda będzie niezwykłym przeżyciem.” Tak komentowali przyznanie Alfa Romeo Stelvio nagrody dla najlepszego samochodu Los Angeles Auto Show 2016 redaktorzy portalu Cars.com. Rzeczywiście, pomimo typowych dla SUV-a gabarytów oraz rozwiązań napędowych, auto
zachowało 100% sportowej elegancji, z której słynie włoska marka. Zrobiono naprawdę wiele, by wóz zasłużył na swoją nazwę. Najwyższa przełęcz – najlepsze osiągi Nie jest przypadkiem odwołanie do trasy, wznoszącej się na wysokość 2 757 m n.p.m. i liczącej przeszło 75 ostrych zakrętów na odcinku 20 kilometrów. Trafności skojarzenia dowodzi nie tylko fakt, że silnik Stelvio 2.0 z turbodoładowaniem 280 KM


CO ŁĄCZY NOWĄ ALFĘ Z PRZEŁĘCZĄ?
Stelvio to najwyżej położona spośród przejezdnych przełęczy Wschodnich Alp. To na jej cześć nazwano najnowszy model Alfa Romeo, stanowiący
w pierwszy w historii marki SUV. Przełomowy wóz może stać się jednym ze szczytowych osiągnięć Włochów. Pozwala osiągnąć najlepsze w klasie
przyspieszenie od 0 do 100 km/h (zaledwie 5,7 s). Znaczące jest również to, że dzięki przemyślanej konstrukcji wozu, charakterystyce jego układu napędowego i kierowniczego oraz zastosowanym systemom bezpieczeństwa, niezwykłą przyjemność z jazdy Stelvio można czerpać nawet na najbardziej wymagających drogach. W pierwszym w historii SUV-ie Alfa Romeo zastosowano napęd integralny z systemem Q4. Jego architektura
obejmuje aktywną skrzynkę rozdzielczą oraz mechanizm różnicowy przedni. W połączeniu z wyjątkowo kompaktową i lekką konstrukcją pojazdu,
układ pozwala na bardzo szybkie sterowanie wysokim momentem obrotowym. Gwarantuje przy tym jego optymalne rozłożenie na dwie osie – w zależności od obciążenia, tempa jazdy oraz aktualnego stanu nawierzchni. W normalnych warunkach, Stelvio z Q4 zachowuje się jak pojazd z napędem na tylną oś (przekazywane jest na nią 100% momentu  obrotowego). Po osiągnięciu granicznej wartości dla przyczepności kół, system natychmiast przekazuje 50% napędu na przód. Efektem jest najlepsza w tej kategorii kontrola samochodu pod względem stabilności na zakrętach. Sportową dynamikę jazdy gwarantują czterocylindrowe, wykonane z aluminium i wyposażone w wał z włókna węglowego silniki nowej generacji. Wszystkim dostępnym w gamie jednostkom napędowym towarzyszy automatyczna, 8-biegowa przekładnia automatyczna.

Linie sławne jak Mont Blanc

Nową Alfę zaopatrzono we wszelkie funkcjonalności sprawiające, że świetnie poradziłaby sobie zarówno na kamienistej nawierzchni, ośnieżonej drodze, jak i ostrych, 180-stopniowych zakrętach przecinającej przełęcz Stelvio drogi krajowej 38. Samochód zachował jednak charakterystyczne wzornictwo sportowych modeli włoskiej marki. Patrząc na bok SUV-a, widzimy płynnie poprowadzoną, rozszerzającą się ku tyłowi linię nadwozia. Zamyka się ona nad mocno nachyloną tylną szybą, zwieńczoną aerodynamicznym spoilerem. Stelvio jest jednoznacznie identyfikowalny jako Alfa Romeo nie tylko ze względu na elegancką formę, ale i charakterystyczny dla marki trójkątny grill. Uwagę zwraca także tył samochodu. Jego sportowy styl podkreśla charakterystyczny, ścięty kształt, wyróżniający najbardziej prestiżowe modele włoskiej marki i przypominający o jej rajdowych korzeniach. Finezyjne ukształtowanie bryły pojazdu sprzyja tworzeniu wzdłuż niej harmonijnych refleksów. Aby umożliwić klientom podkreślenie tych atutów zgodnie z indywidualnymi preferencjami, do wyboru dano 13 kolorów nadwozia.

Nie tylko dla alpinistów – samotników
W związku z lawinowo rosnącą popularnością SUV-ów na światowych rynkach, wraz z wprowadzeniem Alfa Romeo Stelvio, dystrybutor uruchomił szereg rozwiązań, zwiększających dostępność i atrakcyjność modelu – zarówno dla konsumentów, przedsiębiorców, osób pełniących funkcje zarządcze, jak i handlowców pracujących w prestiżowych branżach. W ramach gamy występują trzy poziomy wyposażenia. Standard obejmuje 17’’ obręcze kół ze stopów lekkich, system Alfa Connect 6,5’’, selektor Alfa Rotary i system audio z 8 głośnikami, pokryte czarną tapicerką fotele z 6 stopniową regulacją, system zintegrowanych hamulców (IBS), układ ostrzegania o najeżdżaniu na poprzedzający pojazd (FCW), autonomiczne hamowanie awaryjne (AEB) oraz sensor ochrony pieszych. Podstawowej wersja wyposażona jest także w tylne czujniki parkowania, tempomat, bagażnik z elektrycznym systemem otwierania oraz sensory: zmierzchu i deszczu. Wariant Super obejmuje dodatkowo fotele pokryte tkaniną i skórą, reflektory BI-Xenon 35 W z AFS, dwukolorową deskę rozdzielczą, aluminiowe nakładki progowe oraz automatyczną dwustrefową klimatyzację. Oprócz wyżej wymienionych elementów, najwyższa wersja – First Edition – oferuje także takie udogodnienia, jak:
• 20” koła ze stopów lekkich;
• Nawigacja AlfaTM Uconnect Nav z wyświetlaczem 8,8”;
• System Audio Sound Theatre, obejmujący: wzmacniacz 400 watt, 9 głośników, subwoofer;
• Tapicerka skórzana „Pieno Fiore”;
• Podgrzewane przednie fotele z pamięcią ustawień;
• Podgrzewane koło kierownicy obszyte skórą;
• System ostrzegający przed zmianą pasa ruchu (LDW);
• Elektrycznie sterowana klapą bagażnika;
• System Keyless Entry – bezkluczykowe otwieranie przednich drzwi;
• Przednie i tylne czujniki parkowania oraz kamera cofania.


Sprzedaż wszystkich wariantów Alfy Romeo Stelvio jest wspierana przez opcjonalne programy przedłużonych gwarancji Maximum Care. Gwarantowana pewność poprzez wydłużenie gwarancji na samochód poza gwarancję fabryczną, nawet do 5 lat. Pakiet ochronny stworzony z myślą o wszystkich komponentach mechanicznych i elektrycznych. Przygotowany jako uzupełnienie standardowej gwarancji producenta.
Mopar Easy Care to oferta pakietów serwisowych uwzględniająca specjalny rabat na oryginalne części zamienne stosowane do przeglądów okresowych Twojego samochodu. Pewność, że w sieci serwisowej grupy Alfa Romeo i zawsze otrzymasz usługę, w której stosowane są oryginalne części zamienne i praca wykwalifikowanych techników. Z pakietu Easy Care może korzystać również kolejny właściciel w przypadku odsprzedaży samochodu. Klientom proponowane są także komplementarne pakiety ubezpieczeniowe.

Cena Alfa Romeo Stelvio zaczyna się od 169 700 zł za wersję podstawową z silnikiem 2.2 Turbo Diesel 16v o mocy 180 KM, z napędem na tylną oś i automatyczną, 8-biegową skrzynią biegów. Szczegółowa oferta jest dostępna u dealerów oraz na stronie:
www.alfaromeo.pl.

Bank dystrybutora – FCA Bank i FCA Leasing. Przygotował specjalne rozwiązania finansowe, dostępne dla firm Leasing z rata miesięczną na poziomie 1% wartość samochodu.