Oszczędność powierzchni biurowej i sprawne zarządzanie dokumentami.
Sprawne zarządzanie dokumentacją, znaczna oszczędność powierzchni biurowej i nowoczesny wygląd – to właśnie w odpowiedzi na te potrzeby powstały automatyczne regały biurowe ROTOMAT firmy Hänel.
Potrzeba minimalizowania powierzchni biurowej przeznaczonej na archiwa jest szczególnie istotna w przypadku dużych instytucji, takich jak szpitale, urzędy, uczelnie i banki. Automatyczny regał biurowy ROTOMAT może zostać zainstalowany nawet w miejscu trudno dostępnym. Jego konstrukcja i wykorzystanie całej wysokości pomieszczenia pozwala na zaoszczędzenie do 80% miejsca i zapewnia maksymalną pojemność składowania dokumentacji.
Łatwe i szybkie wyszukiwanie dokumentów to jeden z priorytetów w codziennej pracy biurowej. Regał jest zbudowany w sposób umożliwiający otrzymanie potrzebnych akt wprost do rąk pracownika w ciągu zaledwie kilku sekund. Jest to także możliwe w przypadku archiwów wielopiętrowych, regał ROTOMAT może bowiem przechodzić przez kilka kondygnacji i na każdej mieć okno służące do odbierania dokumentów. Oznacza to, że pracownik parteru bez konieczności używania windy, schodów, drabin, dodatkowych wózków ma dostęp do akt z innych pięter. Jest to na pewno system wspierający bezpieczeństwo pracy biurowej, cechujący się wysoką ergonomią i wygodą użytkowania.
W przypadku pracy z danymi osobowymi ochrona tych informacji jest kluczowa. Okno regału biurowego ROTOMAT jest zamykane, a dostęp do poszczególnych akt kontrolowany przez system informatyczny. To od pracodawcy zależy, którzy pracownicy będą mieli dostęp do dokumentacji oraz w jakim zakresie. Każda osoba posiada indywidualny kod identyfikacyjny, który wpisuje na klawiaturze przed pobraniem lub zwróceniem dokumentu. Możliwe jest także zastosowanie kart dostępu oraz czytnika kodów kreskowych. Funkcja śledzenia dokumentów pozwala na sprawny nadzór nad stanem dokumentów dostępnych i wypożyczonych.
Atrakcyjna, nowoczesna konstrukcja, możliwość dobrania odpowiedniego koloru i obudowy regału sprawia, że ROTOMAT wygląda dobrze w każdym biurze.
Regały na teczki, segregatory, karty, formularze, nośniki danych
Regał biurowy ROTOMAT to inteligentny i zautomatyzowany system zarządzania dużą ilością dokumentów w firmie. Szczególnie dedykowany recepcjom szpitalnym – akta pacjentów, bankom – umowy z klientami, urzędom – karty mieszkańców, wnioski o wydanie dowodu osobistego, itd., firmom ubezpieczeniowym, archiwom czy biurom rachunkowym i uczelniom.
Podstawowym, lecz nie jedynym przeznaczeniem automatycznego regału biurowego ROTOMAT jest przechowywanie dokumentów. Mówimy tutaj zarówno o standardowych, jak i nietypowych rozmiarach, pojedynczych sztukach albo opakowaniach. W regałach biurowych mogą się znaleźć teczki podwieszane, leżące, segregatory, karty, formularze, wnioski, a także nośniki danych, płyty cd, pendrive’y, powerbanki, zdjęcia rentgenowskie, itd.
Regał ROTOMAT o wymiarach ok. 3,5 m x 3 m jest w stanie pomieścić nawet ok. 5,5 tys. teczek o średniej grubości 1 cm. Każdy dokument może mieć nadany numer kodu kreskowego i być wprowadzony do systemu za pomocą czytnika.
Regał ROTOMAT o wymiarach 3,5 m x 2,5 m może pomieścić ok. 600 segregatorów o średniej grubości ok. 8 cm. Odzyskanie 80% powierzchni składowania przynosi duże oszczędności i sprawia, że system biurowy Hanel ROTOMAT przyczynia się do znacznej redukcji kosztów.
Przygotowaliśmy również rozwiązanie idealne do przechowywania teczek podwieszanych – regał biurowy ze specjalnie zaprojektowanymi wysuwanymi szufladami. Pozwala on na znalezienie potrzebnego dokumentu w zaledwie kilka sekund. W sytuacji, kiedy w biurze znajduje się kilka tysięcy teczek, możemy sobie wyobrazić, jak duża jest również oszczędność czasu przeznaczonego na dotarcie do żądanych akt.
Przykładem jednego z wdrożeń jest reorganizacja firmy zajmującej się ubezpieczeniami zdrowotnymi. Scalenie kilku oddziałów firmy spowodowało konieczność przeniesienia wszystkich dokumentów do archiwum centralnego. Niestety, archiwum okazało się być zbyt małym, by pomieścić wszystkie teczki. Skutecznym rozwiązaniem okazało się zainstalowanie systemu 10 regałów typu ROTOMAT. Obecnie mieszczą one ponad 100 tys. uporządkowanych teczek, z gwarancją natychmiastowego dostępu do żądanego dokumentu.
Łatwość obsługi, przejrzystość i oszczędność czasu.
Obsługa przez osoby niepełnosprawne
Automatyczny regał biurowy ROTOMAT został zaprojektowany z myślą o osobach niepełnosprawnych. We współpracy ze stowarzyszeniem osób niepełnosprawnych stworzono ergonomiczną wnękę pod oknem dostępowym pozwalającą na obsługę przez osoby na wózkach inwalidzkich, panel sterowania znajduje się na środku blatu roboczego lub w innym wygodnym i łatwo dostępnym miejscu, można także określić, w jakiej pozycji zatrzyma się wzywana przez pracownika półka z dokumentacją.
Do regału można podłączyć komputery, drukarki, czytniki kodów kreskowych
System sterowania regałem ROTOMAT pozwala na alfabetyczne zarządzanie dokumentacją – ręcznie lub automatycznie, na identyfikację i dostęp do dokumentów z wykorzystaniem czytnika kodów kresowych albo obsługę dwóch odrębnych okien dostępowych.
Do regału można w łatwy sposób podłączyć np. drukarki etykiet, czytniki kodów kreskowych.
Pracą regału ROTOMAT można kierować z dowolnego komputera lub bezpośrednio z pulpitu sterowania znajdującego się na regale.
Klawiatura regału jest odporna na zalanie, wyświetlane komunikaty są dostępne w kilkunastu językach, a informacje o przyjmowaniu i wydawaniu dokumentów są zapisywane automatycznie.
Zaprojektuj swój regał i sprawdź, jak wyglądałby w Twoim biurze – aplikacja ARisl Augmented Reality
Aplikacja ARisl Augmented Reality została stworzona z myślą o osobach, które chcą zobaczyć, jak rzeczywiście wyglądałby regał automatyczny w wybranym pomieszczeniu. Aplikację ARisl można pobrać bezpłatnie ze sklepu App Store lub Google Play. Dodatkowo należy wydrukować tzw. znacznik – znajdziesz go na naszej stronie internetowej www.arisl.com. Kartkę ze znacznikiem kładziemy w wybranym miejscu na podłodze, przy pomocy telefonu lub tabletu skanujemy ją, a na ekranie pojawia się regał w rzeczywistych rozmiarach 1:1. Każdy użytkownik może zmieniać jego rozmiar, kolor i rodzaj składowanych przedmiotów. Regał porusza się dokładnie tak, jak prawdziwy model, co umożliwia poznanie zasady jego działania. Aplikacja ARisl Augmented Reality znacznie ułatwia proces projektowania i wyposażenia biur oraz podejmowania decyzji o potencjalnych zakupach.
ISL – wieloletnie doświadczenie, indywidualne projekty
ISL Innowacyjne Systemy Logistyczne Sp. z o.o. istnieje od 2001 roku. Specjalizujemy się w projektowaniu oraz wdrażaniu automatycznych regałów dla biur, przemysłu i logistyki. Centrala wraz z nowoczesnym centrum pokazowym regałów automatycznych Demo Center znajduje się w Krakowie, ponadto posiadamy biura w Poznaniu, Warszawie i Bydgoszczy. Jesteśmy wyłącznym dystrybutorem firmy Hänel w Polsce. Zapewniamy integrację regałów automatycznych z systemami informatycznymi Klienta. Oferujemy kompleksową usługę – od indywidualnego projektu po montaż i profesjonalną obsługę serwisową oraz wsparcie ponad 50 specjalistów na terenie całej Polski.