Home / Office News / Moda na outsourcing

Moda na outsourcing

Zdecydowanie Polska stała się liderem outsourcingu biznesowego w Europie Środkowo-Wschodniej. Najatrakcyjniejsze miasta w oczach inwestorów na usługi outsourcingowe to: Warszawa, Wrocław oraz Kraków 

 

Zaledwie 10 lat temu outsourcing kojarzony był przede wszystkim z krajami położonymi  w Azji Południowo-Wschodniej, takimi jak Indie, Filipiny czy Chiny. Obecnie azjatyckim państwom po piętach depcze Polska, która dla wielu zagranicznych inwestorów stała się atrakcyjnym miejscem na biznes.

 

Recepta na kryzys finansowy

Z pewnością mamy się czym pochwalić, bo to pokazuje, że na arenie europejskiej jesteśmy jednym z liderów w outsourcingu, z którym doskonale radzimy sobie nawet w dobie kryzysu. – Wynika to przede wszystkim z posiadania wysokiej klasy ekspertów, biegle posługujących się językami obcymi i szybko reagującymi na wszelkie zmiany, które mogłyby wpłynąć niekorzystnie na biznes klienta – zauważa Daniel Arak, współwłaściciel ITMAGINATION.

Napływ inwestorów zagranicznych to wynik kryzysu finansowego, który zmusił wielkie międzynarodowe koncerny do szukania oszczędności. Lekarstwem na poprawienie kondycji finansowej okazał się outsourcing procesów biznesowych w Polsce przy zachowaniu wysokiego poziomu świadczeń i bezpieczeństwa. – Spółki outsourcingowe przejmujące od innych firm np. księgowość czy logistykę mogą rozwinąć daną działalność na większą skalę oraz są w stanie nadążyć za nowościami technologicznymi, gdyż nie muszą skupiać się na pobocznych aktywnościach. To pozwala klientowi zająć się strategicznymi i kluczowymi działaniami dla jego biznesuwyjaśnia Daniel Arak.

 

Najlepsze ośrodki

Rosnące zainteresowanie usługami outsourcingowymi w Polsce doskonale obrazuje raport „2013 Top 100 Outsourcing Destinations Rankings”. Według niego najlepszymi lokalizacjami w naszym kraju na inwestycje z sektora innowacyjnych usług biznesowych są Warszawa, Kraków i Wrocław.

Ich zadaniem jest przede wszystkim dostarczenie usług z zakresu finansowo-księgowego, IT oraz badań i rozwoju. W Warszawie niesłabnącą popularnością cieszą się centra typu: Business Process Outsourcing (BPO) oraz Information Technology Outsourcing (ITO).

Trend w szczególności na usługi BPO odnotowuje również firma ITMAGINATION, która oferuje outsourcing w formie uzupełnienia zespołu klienta, jak i zapewnienia kompleksową obsługę wybranej aplikacji czy procesu biznesowego. Firma świadczy swoje usługi w siedzibie klienta, a także zdalnie z wykorzystaniem biur zlokalizowanych w centrum Warszawy.

– Na swoim koncie mamy obsługę m.in. firm zagranicznych w formie nearshoringu. Są to przede wszystkim duże koncerny farmaceutyczne oraz finansowe z Niemiec oraz Wielkiej Brytanii – opowiada Daniel Arak, Business Development Director ITMAGINATION. – Przy każdym projekcie wpasowujemy się w daną organizację, stajemy się jej integralną częścią i partnerami. Oferujemy rozwiązania, które są dostosowane do konkretnej branży oraz unikalnych potrzeb firmy. Takie podejście pozwala nam lepiej i skuteczniej realizować wspólne cele – dodaje. 

W ostatnich latach, w Polsce zwiększyła się dwukrotnie liczba osób zatrudnionych w centrach usług biznesowych – z 50 tys. w 2008 roku do ponad 100 tys. w roku 2012.