Niezależni eksperci potwierdzają, że opony zimowe Dunlop to doskonały wybór na trudne, zimowe warunki. Produkty brytyjskiej marki imponują wysokimi osiągami i pewnym zachowaniem, a przy tym są trwałe i efektywne paliwowo.
Dunlop Winter Response 2 trzyma się mocno
Opona Dunlop Winter Response 2 triumfowała w badaniu niezależnych organizacji motoryzacyjnych ADAC/TCS/ÖAMTC[1]. Eksperci podkreślili dobre zachowanie produktu w każdych warunkach zimowych, zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni. Ponadto ogumienie brytyjskiej marki zostało uznane za bardzo zrównoważone i efektywne paliwowo.
Dunlop Winter Sport 5 gotowa na każde zimowe wyzwanie
Specjaliści ADAC/TCS/ÖEAMTC sprawdzili też opony w rozmiarze 205/55R16. Według nich Dunlop Winter Sport 5 bardzo dobrze radzi sobie na śniegu oraz dobrze wypada na suchych i mokrych drogach, za co została uhonorowana miejscem na podium. Na uwagę zasługuje też wysoka efektywność paliwowa produktu oraz odporność na zużycie. Z kolei magazyn „Sport Auto” sprawdzał zachowanie ogumienia w rozmiarze 235/40R18[2]. Zdaniem ekspertów Dunlop Winter Sport 5 charakteryzuje się dobrą przyczepność wzdłużną oraz doskonale zabezpiecza przed aquaplaningiem.
Badacze magazynu „OFF Road” wzięli pod lupę dostępne na rynku opony dla aut typu SUV. Najnowszy model w rodzinie produktów zimowych Dunlop – Winter Sport 5 SUV – określili jako najlepszy pod względem zachowania na mokrej nawierzchni. Opona dobrze wypadła także w teście hamowania oraz pod względem reakcji na manewry kierowcy[3]. To nie jedyne zalety tego produktu. Badanie przeprowadzone przez „Auto Bild allrad” wykazało także dynamiczne i sportowe prowadzenie oraz krótką drogę hamowania na mokrej nawierzchni, a także wysoki poziom bezpieczeństwa podczas wystąpienia zjawiska aquaplaningu[4]. Natomiast „Auto Zeitung” zwrócił uwagę na bardzo dobre przystosowanie Winter Sport 5 SUV do jazdy na mokrych nawierzchniach bez kompromisów w jeździe na suchych drogach[5].
Niezależne testy potwierdzają, że produkty Dunlop gwarantują najwyższą wydajność we wszystkich możliwych warunkach pogodowych zimą.
[1] Przetestowano dziesięć modeli w rozmiarze 175/65R14.
[2] Wyniki opublikowane w nr 11/2018.
[3] Testowano opony w rozmiarze 235/60R18. Samochód testowy Volvo XC60. Wyniki opublikowane w nr 10/2018.
[4] Testowano opony w rozmiarze 235/60R18. Auto testowe Audi Q5. Wyniki opublikowano w numerze 11/2018.
[5] Testowano opony w rozmiarze 235/60R18. Auto testowe Audi Q5. Wyniki opublikowano 19.09.2018 r.