Home / Technologie IT / Sprzedajesz przez internet? Nie zapomnij o promocji swojego sklepu

Sprzedajesz przez internet? Nie zapomnij o promocji swojego sklepu

Samo założenie sklepu internetowego to tylko początek. Bez jego odpowiedniej reklamy zyski nie osiągną satysfakcjonującego poziomu. Jaki zatem rodzaj reklamy wybrać, by była ona skuteczna i nie pociągała za sobą znacznych wydatków?

 

Większość właścicieli sklepów internetowych zleca ich wykonanie profesjonalnym agencjom marketingu internetowego. To ich pracownicy mogą zadbać o sklep zarówno od strony wizualnej, jak i treściowej. Jak zbadali naukowcy z Uniwersytetu Nauki i Technologii w stanie Missouri w Stanach Zjednoczonych, wystarczą zaledwie 3 sekundy, aby internauta podjął decyzję, czy pozostać na stronie, czy ją opuścić. Najważniejszymi czynnikami „za” są przejrzystość trony, jej nawigacja, obecność wyszukiwarki produktów czy linki wiodące do portali społecznościach. Jednak zanim potencjalny klient zdecyduje się na zakupy, musi trafić na stronę sklepu. To właśnie w tej kwestii kluczowa jest skuteczna promocja.

 

Reklamuj się w wyszukiwarkach

 

Sprzedaż przez internet bazuje na wyszukiwarkach internetowych. To głównie przez nie klienci trafiają na strony sklepów – wystarczy tylko wpisać do okienka nazwę poszukiwanego produktu, aby zobaczyć, gdzie można go kupić. Wyszukiwarki to jednocześnie nieustanne pole walki o klientów.

 

Pozycjonowanie stron internetowych to jedna z najpopularniejszych metod marketingu internetowego – służy poprawie widoczności strony, podwyższając pozycję jej adresu na liście wyników wyszukiwania. Także dobre wyniki dają kampanie linków sponsorowanych AdWords oferowane przez Google. W tym przypadku adresy stron wyświetlają się w boksach w wyszukiwarce i współpracujących z nią stronach. Dla sklepów Google ma też specjalną usługę Merchant Center, która wyświetla zdjęcia produktów wraz z cenami w oknie wyszukiwarki.

 

Potęga e-maili – tylko proszonych!

 

Dobrym pomysłem na reklamę jest też e-mail marketing. Najstarszy sposób promocji stron, który teraz ma już nieco inne oblicze. Newslettery bazujące na starannie zebranej liście subskrybentów są na wagę złota i mogą posłużyć do prezentacji nowości, wyprzedaży i zachęcać do kupna. Jednocześnie spam, czyli niezamówione wiadomości, może odnieść odwrotny do zamierzonego skutek.

 

Portale społecznościowe to stały kontakt z klientami

 

Facebook to jedno z najpotężniejszych narzędzi marketingowych firm. Dzięki temu portalowi można skutecznie przyciągać nowych klientów – konkursy, promocje, rabaty, ciągły dostęp do ciekawych informacji czy możliwość uzyskania błyskawicznej odpowiedzi od sklepu. To powoduje, że obecność na FB jest powoli obowiązkowa dla tych firm, które chcą skutecznie się promować.

 

Reklama sklepu internetowego nie musi przy tym być wyjątkowo kosztowna. Wszystkie z zaproponowanych rozwiązań wyróżniają się przystępnymi cenami oraz wysoką skutecznością, co sprawia, że mogą z nich korzystać także mniejsze firmy, które nie mogą pozwolić sobie na kosztowną kampanię marketingową.

 


Tworzenie sklepów internetowych: Podstawowe kroki do sukcesu online – Modern Office Manager