Dział Sony Professional Solutions Europe poinformował o wydaniu nowej wersji rozwiązania do zarządzania miejscami pracy: TEOS 2.2*. Nowo ulepszony pakiet narzędzi programowych, uzupełniony nowymi urządzeniami TEOS, daje pełną kontrolę nad połączonymi urządzeniami w środowiskach biurowych i edukacyjnych — nieosiągalną w rozwiązaniach innych dostawców.
TEOS 2.2 ma 20 nowych cech i funkcji. Należą do nich dostosowywane narzędzia do inteligentnej automatyzacji, nowy interfejs Meeting Display czy intuicyjna integracja z systemem Outlook.
Najnowsza aktualizacja umożliwia wykorzystanie nowych osiągnięć w technologii czujników IoT (Internet of Things). Ułatwia to integrację i pomaga zwiększać efektywność miejsca pracy i produktywność pracowników.
— Podmioty ze wszystkich sektorów poszukują narzędzi, które pozwalają w pełni wykorzystać posiadane urządzenia, sprzyjają współdziałaniu i optymalizują miejsca wykonywania pracy — wyjaśnia Thomas Issa, menedżer w dziale Corporate & Education Solutions w Sony Professional Solutions Europe. — Równocześnie obserwujemy szybkie zmiany w technologii zarządzaniem miejscem pracy. Nowa generacja czujników IoT zapewnia firmom większą kontrolę i możliwość zarządzania od jakości powietrza po obłożenie sal. Przy wdrożeniach TEOS współpracowaliśmy przy z ponad 200 podmiotami z całego świata, jak nikt inny możemy więc spożytkować potencjał tej technologii. TEOS 2.2 będzie miał zasadnicze znaczenie dla przedsiębiorstw, które pragną usprawnić swoje biura i tworzyć inteligentne, zautomatyzowane i zoptymalizowane miejsca pracy, dostosowane do własnych potrzeb i wymagań przyszłości.
TEOS 2.2 umożliwia wprowadzanie inteligentnych działań w każdym miejscu pracy i zawiera następujące nowe funkcje:
- Inteligentna automatyzacja i nowe rodzaje urządzeń: czujniki i bramki — menedżerowie systemów audiowizualnych i informatycznych oraz zarządcy obiektów będą mogli tworzyć własne protokoły automatyzujące w niemal nieograniczonych konfiguracjach i wykorzystywać w nich urządzenia IoT, AV i zewnętrzne źródła danych. Oprócz tego system TEOS zacznie obsługiwać nowe rodzaje urządzeń, takie jak oświetlenie, zasłony, ogrzewanie itp. Pozwoli to sterować na przykład temperaturą, oświetleniem i sprzętem w pomieszczeniu z uwzględnieniem takich czynników, jak czas, pogoda, stężenie CO2 czy obłożenie.
- Nowe urządzenia do systemu
TEOS
- Tablety profesjonalne — 4 nowe tablety z serii TEB-XP z ekranami 7, 10, 15 i 22 cali i systemem Android 8
- Odtwarzacz profesjonalny — nowy odtwarzacz 4K z systemem Android do rozwiązania Connect (signage i kopiowanie zawartości ekranu w miejscu spotkania)
- Dwa nowe czujniki — czujnik stołowy do pomiaru obłożenia (wykorzystania miejsc przy stole) i czujnik do sali spotkań umożliwiający pomiar obłożenia (wykorzystania miejsc) i stężenia CO2
- Meeting Display — firmy zyskają możliwość łatwego dostosowywania monitorów w miejscach spotkań za pomocą zaawansowanych narzędzi łączących informacje o pomieszczeniu, informacje o spotkaniu i inne dane. Automatyczna aktualizacja treści informacyjnych (signage) na początku i na końcu spotkania zwiększy produktywność, wyeliminuje oczekiwanie i zmniejszy zużycie energii
- Dodatek Outlook — pracownicy zyskają dostęp do modułów Connect, Book i Reception bezpośrednio z systemu Outlook. Zwiększy to efektywność pracy ze względu na możliwość kopiowania jednym kliknięciem, zapraszania gości do zarejestrowania się itp.
- Wygaszacz ekranu — aby skutecznie kierować przekaz firmy do pracowników i gości, menedżerowie ds. komunikacji mogą używać wszystkich elementów systemu signage, w tym tabletów do rezerwacji pomieszczeń
- Konfigurator API urządzeń i nowa podsekcja Resources (Zasoby) — integratorzy i menedżerowie systemów audiowizualnych będą mogli ręcznie obejmować zdalnym zarządzaniem nowe urządzenia innych producentów, co ułatwi integrację systemu TEOS z wcześniejszymi rozwiązaniami. Nowa karta Resources (Zasoby) zapewni menedżerom systemów audiowizualnych komplet podręczników produktów, rysunków i podstawowych informacji
- Stan pomieszczenia — firmy mogą wyświetlać w przestrzeni ogólnodostępnej informacje o pomieszczeniach i biurkach (np. liczbę miejsc, dostępność i drogę). Ułatwi to pracownikom wyszukiwanie wolnej przestrzeni.
- Zarządzanie najemcami — firmy wynajmujące sale spotkań i podobne obiekty mogą mierzyć aktywność i udziały w celu profilowania poszczególnych najemców
W wersji TEOS 2.2 wprowadzono także następujące ulepszenia:
- Analityka — nowe dane i więcej ustawień do prowadzenia szczegółowych analiz
- Przegląd obiektu — przystępniejsze informacje poglądowe o obiektach wraz z istotnymi danymi, na przykład aktualnym obłożeniem
- Tłumaczenia przy rezerwacji pomieszczeń — możliwość przetłumaczenia, na 12 języków, treści pojawiających się przy rezerwacji pomieszczeń
- Informacje o salach spotkań — przedsiębiorstwa będą mogły użyć systemu signage do wyświetlenia informacji o dowolnej sali spotkań
- Domyślny harmonogram — zarządcy obiektów będę mogli konfigurować domyślne harmonogramy pracy urządzeń
Rozwiązania TEOS optymalizują podłączone urządzenia w miejscach pracy i nauki. Pozwalają zaoszczędzić czas, pieniądze i energię, a przy tym są skalowalne i elastyczne w dopasowywaniu do nowych potrzeb. Wprowadzony w 2017 roku system Sony TEOS odegrał już fundamentalną rolę w procesach cyfrowej transformacji ponad 200 podmiotów z 28 krajów, między innymi firm Siemens i Capgemini. Dzięki nowym czujnikom, projektorom biurowym i monitorom profesjonalnym BRAVIA firma Sony oferuje najszerszy, kompleksowy wachlarz rozwiązań do zarządzania miejscami pracy w biurach i oświacie.
System TEOS 2.2 będzie dostępny od kwietnia 2020 r. Z rozwiązaniami TEOS można zapoznać się w dniach 11–14 lutego 2020 r. na stanowisku firmy Sony (1-N20) na targach ISE.
*Oprogramowanie rozwiązania TEOS tworzy firma Blue and Red B.V.