Mytaxi to aplikacja, umożliwiające bezpośrednie zamówienie kursu oraz rozliczenie za przejazd między kierowcą a pasażerem za pomocą smartfona. To pierwsza taka aplikacja w Polsce.
Jak to działa?
Do tej pory nie było w Polsce mobilnego systemu płatniczego, funkcjonującego bez dodatkowych rozwiązań (np. NFC, kod QR, terminal kart płatniczych). Co istotne, korzystanie z funkcji „Płać przez Aplikację” jest dla pasażera bezpłatne. Wymianą danych z bankami przy transakcjach zajmuje się licencjonowana firma partnerska Wirecard.
– Od wprowadzenia naszej aplikacji w Polsce w 2012 roku mogliśmy zauważyć, że rynek ten zmienia się bardzo dynamicznie. Zarówno taksówkarze, jak i pasażerowie byli bardzo otwarci na technologię mytaxi i jesteśmy pewni, że z podobnym entuzjazmem przyjmą naszą najnowszą usługę – twierdzi Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający mytaxi w Polsce. – Mobilne płatności stanowią przyszłość, a mytaxi jest pionierem w tej dziedzinie. Sądzimy, że smartfony w ciągu kilku lat zastąpią nasze portfele.
Usługa „Płać przez Aplikację” dostępna jest od 2012 roku w Niemczech, Hiszpanii i USA. Już 80 proc. z 45 tysięcy zarejestrowanych w tych krajach kierowców mytaxi korzysta z płatności mobilnych.
Polska charakteryzuje się dynamicznie rosnącą liczbą osób, korzystających ze smartfonów – posiada je już blisko połowa Polaków. Rozwój technologiczny może sprawić, że do 2015 roku wartość transakcji przeprowadzanych mobilnie będzie wynosiła w Polsce ok. 9,4 mld dol.[1]
Usługa „Płać przez Aplikację” funkcjonuje na platformach operacyjnych iOS, Android i BlackBerry 10.