Zaawansowane technologie wkraczają dziś w kolejne sfery naszego życia. Mają wpływ na to jak mieszkamy, odpoczywamy, a przede wszystkim jak pracujemy. Z nową rzeczywistością mierzą się nie tylko producenci rozwiązań IT. Innowacje wymagają także nowego podejścia do organizacji pracy oraz bezpieczeństwa urządzeń i pracowników
Mobilność i funkcjonalność to najbardziej pożądane cechy produktów wykorzystywanych do pracy szczególnie, gdy na popularności zyskują SOHO (small office/home office), czyli przedsiębiorstwa działające zwykle w przestrzeni domowej. Duże znaczenie ma także produktywność zespołów. To wszystko sprawia, że pracodawcy coraz chętniej do realizacji niektórych zadań wykorzystują usługi zewnętrzne. Te trendy kształtują potrzeby i decyzje konsumentów wybierających rozwiązania profesjonalne.
One life – jedno życie
Obraz współczesnych miejsc pracy zmienia się diametralnie. Coraz więcej osób częściej niż firmowe biurko wybiera kawiarnie czy własną kanapę. Ośmiogodzinny dzień pracy również „odchodzi do lamusa”. Pracownicy często sami decydują o swoim planie dnia co sprawia, że granica między tym, co zawodowe, a prywatne stopniowo się zaciera. Ten trend określany jako One Life – „jedno życie” kształtuje nie tylko sposób w jaki pracujemy, ale również oczekiwania wobec rozwiązań technologicznych, z których korzystamy.
Mobilność, funkcjonalność i efektywność – tego w urządzeniach do pracy poszukują dziś użytkownicy. Dla specjalisty, który każdego dnia odbywa kilka spotkań i wideokonferencji, lekki notebook łączący elegancki wygląd z wysokimi parametrami technicznymi będzie lepszym wyborem, niż standardowa, stacjonarna stacja robocza. W HP nieustannie obserwujemy trendy oraz decyzje zakupowe konsumentów, aby móc reagować na ich potrzeby. A te w dzisiejszym świecie zmieniają się bardzo szybko. Jak pokazują badania – już 75% osób reprezentujących najmłodszą grupę na rynku pracy, tzw. Millenialsów, preferuje pracę zdalną
Z perspektywy pracodawcy
W czasach rosnącej konkurencyjności, kiedy to firmy prześcigają się w innowacyjności oraz poziomie usług oferowanych klientom, prawidłowe wykorzystanie zasobów ludzkich ma ogromne znaczenie. Dla wielu przedsiębiorstw ten obszar wciąż jednak pozostaje wyzwaniem. I tu jednym z kluczowych zespołów pozostaje IT. Bez jego zaangażowania, rozwój technologiczny firmy nie jest możliwy. Tymczasem pracownicy działów IT poświęcają większość czasu na rozwiązywanie problemów technicznych z urządzeniami biurowymi. Oto dwa rozwiązania, które mogą usprawnić ich pracę:
1. Daj im DaaS
Jak pokazują badania IDC, 63 proc. pracowników IT wolałoby przeznaczyć czas poświęcany firmowym drukarkom i komputerom na udoskonalanie struktury bezpieczeństwa czy cyfryzację procesów wewnętrznych.[1] Przesunięcie tych zadań jest możliwe, dzięki wprowadzeniu takich rozwiązań, jak DaaS (Device-as-a-Service).
Warto zaoferować zespołowi to, czego oczekuje. Ponad 38 proc. specjalistów IT twierdzi, że implementacja DaaS może realnie odciążyć ich pracę.[2] Być może warto skorzystać z tej wiedzy?
DaaS to kompleksowy model sprzedaży w formule serwisowej, który zapewnia odpowiedni sprzęt z profesjonalnym zapleczem technicznym tak, aby móc odciążyć wewnętrzne działy IT.
DaaS pozwala zaoszczędzić cenny czas, który można wykorzystać, np. na wsparcie strategicznych celów biznesowych. W ten sposób dajemy pracownikom IT możliwość wykorzystania ich indywidualnych talentów w bardziej newralgicznych obszarach działania firmy
2. Zapewnij kontrolę
W sytuacji, gdy coraz więcej firm mierzy się z cyberprzestępczością, bezpieczeństwo staje się priorytetem. Jej globalny koszt osiągnął już poziom blisko 600 miliardów dolarów i wiele wskazuje na to, że będzie on wciąż wzrastał.[3] Jak pokazują statystyki, najczęściej wybierane na cel ataków przez hakerów, a jednocześnie najsłabiej chronione przez firmy są urządzenia końcowe takie, jak drukarki. Według Spiceworks, już 16 proc. zewnętrznych naruszeń bezpieczeństwa dokonywanych jest za pośrednictwem tych urządzeń.[4]
Istnieją jednak rozwiązania, które oferują bezpieczeństwo, a jednocześnie pomagają obniżyć koszty. Należą do nich usługi zarządzania drukiem – Managed Print Services.
Firma HP uznawana jest za lidera tych rozwiązań. Usługi MPS w dłuższej perspektywie pozwalają poprawić wydajność oraz kontrolować flotę urządzeń, ale też zredukować koszty związane z ich obsługą -nawet o 30%
Wykorzystanie usług zewnętrznych w zakresie zarządzania urządzeniami końcowymi to także wspomniana inwestycja w bezpieczeństwo. W czasach, gdy liczba danych mierzona jest już w zettabajtach, a ofiarą ataków pada coraz więcej firm, rozwiązania dostarczane wraz z MPS mogą uszczelnić ochronę całej sieci.
Wybór odpowiedniego sprzętu w połączeniu z fachowym wsparciem technicznym jest niezbędny, aby umożliwić klientowi przejście do pozycji reaktywnej w kwestii walki z cyberprzestępczością. Warto pamiętać, że urządzenia końcowe są ważną stroną tego konfliktu. Firmy, które dzisiaj będą traktować bezpieczeństwo jedynie jako reakcję, jutro staną się celem hakerów
Marcin Olszewski, Dyrektor Zarządzający, HP Inc Polska