Pandemia koronawirusa wpłynęła na organizację zarówno życia prywatnego, jak i sposobu funkcjonowania firm. Wiele z nich zdecydowało się przejść w tryb pracy zdalnej, a ostatecznie nawet przyjęło ten model pracy na stałe. Takie zmiany wiążą się jednak dla pracodawcy z nowymi wydatkami. Na jakie aspekty w tym zakresie warto zwrócić uwagę, jeśli zatrudniamy pracowników pracujących na stałe z domu?
Praca zdalna w czasach pandemii koronawirusa
W ostatnim czasie wiele firm przeszło na tryb pracy zdalnej. Jest to wynikiem dynamicznych zmian w tej sytuacji, aktualnych w danym okresie obostrzeń dotyczących pandemii koronawirusa oraz konieczności zapewnienia bezpieczeństwa pracownikom. Część przedsiębiorstw zdecydowała się nawet wprowadzić taki model pracy na stałe. Wiąże się to z dużymi zmianami w funkcjonowaniu całej organizacji oraz z dodatkowymi wydatkami, którym muszą sprostać właściciele zakładów pracy. W głównej mierze dotyczą one wyposażenia dla pracowników wykonujących obowiązki służbowe spoza biura. Na co szczególnie warto zwrócić uwagę?
Co trzeba zapewnić pracownikowi na stałe pracującemu z domu?
Każdy pracownik, który będzie pracował zdalnie, powinien mieć zapewnione odpowiednie wyposażenie. W jego skład wchodzą przede wszystkim laptop, podstawka chłodząca, mysz, a jeśli specyfika stanowiska tego wymaga, czasem też drukarka. Odpowiedni fotel, a w niektórych przypadkach nawet biurko to zaś absolutne minimum. Ich zapewnienie spoczywa na pracodawcy i jest regulowane przez przepisy prawne. Bez sprzętu umożliwiającego spełnienie obowiązków pracowniczych z domu nie byłoby możliwe, a w najlepszym wypadku wiązałoby się to ze spadkiem produktywności. Co więcej – pracownik, któremu nie zostanie zapewnione odpowiednie wyposażenie, może odmówić świadczenia obowiązków w trybie pracy zdalnej. Niestety wielu właścicieli zastanawia się, skąd wziąć na to wszystko pieniądze? Wyposażenie biura przecież kosztuje.
Część firm, które zdecydowały się przejść w tryb pracy zdalnej na stałe, decyduje się na przekazanie wyposażenia zdalnym pracownikom z likwidowanego biura. Jednak nie każde przedsiębiorstwo może pozwolić sobie na takie rozwiązanie. W ostatnim czasie bardzo popularny stał się hybrydowy model pracy, w ramach którego pracownicy przychodzą do biura przez kilka wybranych dni w tygodniu, natomiast w inne pracują z domu. W takim przypadku rezygnacja z części wyposażenia biura na rzecz przekazania go pracownikowi nie jest możliwa – konieczne są zakupy. O czym warto pamiętać w tym zakresie?
Jak znaleźć środki na nowe wydatki?
Zakup wyposażenia dla pracowników realizujących swoje obowiązki w trybie pracy zdalnej związany jest z wydatkami, na które nie każda firma jest w stanie sobie pozwolić. Co więc zrobić w takiej sytuacji? Istnieje kilka rozwiązań, choć wiele osób decyduje się na skorzystanie z bardzo prostej i wygodnej opcji, jaką jest usługa Allegro Biznes – odroczona płatność dla firm. Na czym to polega?
Usługę odroczonej płatności dla firm można aktywować online. Wystarczy kilka prostych kroków, a aktywacja jest w pełni darmowa. Po zrobieniu zakupów za minimum 100 złotych (od jednego sprzedającego) należy zaznaczyć opcję „Chcę otrzymać fakturę” a jako metodę płatności wybrać “Odroczona płatność”. Następnie należy wybrać termin spłaty: 21, 45 lub 60 dni. Na koniec zatwierdzamy zamówienie i gotowe. ostajesz wkrótce swój towar, który możesz spłacić w wybranym przez siebie terminie.
Podejmując więc decyzję o przejściu zespołu w tryb pracy zdalnej i chcąc sprostać obowiązującym przepisom, musimy zapewnić pracownikom sprzęt, który umożliwi im wykonywanie obowiązków poza siedzibą firmy. Usługa odroczonej płatności na Allegro Biznes to wygodne rozwiązanie docenione już przez wielu klientów. Warto skorzystać z niej szczególnie wtedy, gdy trudno nam znaleźć środki na wiele wydatków jednocześnie. Taką sytuacją dla wielu firm jest właśnie zakup nowego wyposażenia dla pracowników zdalnych, a dzięki możliwości późniejszej zapłaty za zakupy, wywiązanie się ze zobowiązań pracodawcy może stać się o wiele łatwiejsze!